Forum Kody tipsy porady do gier Strona Główna

Kody tipsy porady do gier
Kody tipsy porady - Zarejestruj sie!
 

Wiedźmin
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kody tipsy porady do gier Strona Główna -> Zapowiedzi nowych gier
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smuggler
Administrator
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 20:36, 12 Wrz 2007    Temat postu: Wiedźmin

Wiedźmin (The Witcher) to bohater nadchodzącego, polskiego cRPGa tworzonego przez firmę CD Projekt Red Studio. Tytułowy bohater jest Wiedźminem - zabójcą na zlecenie, obrońcą uciśnionych. Losy Geratla, bo tak ma ów wojownik na imię, opisał w swojej prozie Andrzej Sapkowski i to właśnie nim przyjdzie nam pokierować.

W odróżnieniu od większości cRPGów - postać w Wiedźminie już od początku będzie dość silna. Gdy zazwyczaj w innych grach dopiero zdobywamy pierwsze poziomy doświadczenia, wiedźmin jest już zahartowany w boju, po treningu w Kaer Morhen i licznych próbach.

Porywająca akcja, wciągająca fabuła i świetna grafika - to mają być największe atuty gry. Zapowiadane jest multum pojedynków, zadań, dzięki którym gra zapewni godziny przed monitorem.

Fabuła, znając tą opowiedzianą przez Andrzeja Sapkowkiego (nawet jeśli nie będą się one nakładać, można wręcz powiedzieć, że będzie całkiem inna), zapowiada się nader interesująco - rozgrywka ma zaczynać się jakiś czas po zakończeniu wydarzeń z "Sagi". Historia Geratla zyskała już rzeszę fanów w całej Polsce. Autorzy zapowiadają misję z odmiennymi zakończeniami oraz trzy różne zakończenia gry zależne od wyborów dokonywanych przez gracza w trakcie przygody!

Grafika została zbudowana na Aurora Engine który wcześniej został wykorzystany w Neverwinter Nights. Pierwsi testerzy gry z targów E3 (dział zapowiedzi) donoszą, iż twórcy naprawdę dobrze wykorzystali możliwości silnika NWN, co filmy prezentujące rozrywkę zdają się potwierdzać.

Fabuła nie będzie się pokrywać z tą z Sagii o Wiedźminie. Jednak gra toczyć się będzie w stworzonym przez Andrzeja Sapkowkiego świecie, w otoczeniu niektórych znanych z książki postaci i miejsc. Głównym bohaterem gry będzie będący jednocześnie głowną postacią książkowej opowieści, Geralt z Rivii. Akcja gry toczy się jednak po wydarzeniach z Sagi o Wiedźminie.

Historia rozpoczyna się od powrotu do Kaer Morhen, domu wiedźminów. To tutaj wyznaczeni chłopcy są poddawaniu licznym próbom, mutacjom i przemianom. Ciężka praca i nadludzki wysiłek sprawiają, że stają się oni o wiele silniejsi od przeciętnego człowieka.
Jednak wraz z przestąpieniem bram wiedźmin zauważa, że miasto stało się celem ataku nieznanych, ciemnych istot. Jeżeli głównemu bohaterowi - już sterowanemu przez gracza - wraz z mieszkańcami uda się obronić Kaer Morhen to po batalii wyruszy on w długą podróż po krainach Północy. Z czasem spotka wiele interesujących postaci, miejsc. Dowie się także, kto stał za atakiem na Kaer Morhen oraz o niebezpieczeństwie, które zagraża światu...

Style walki

Na początku projektu Wiedźmin postawiliśmy sobie za cel stworzenie gry, która zawierać będzie wszystkie tradycyjne elementy gier RPG przedstawione jednak w sposób nowoczesny i nowatorski. Jednym z takich elementów jest niewątpliwie walka. Chcieliśmy, by w Wiedźminie była ona naprawdę bardzo widowiskowa, realistyczna i wyjątkowa. Chcieliśmy, by odpowiadała gustom nawet najbardziej zaawansowanych graczy, ale jednocześnie nie przerażała początkujących trudnym sterowaniem.

Zaprojektowanie sterowania było jednym z pierwszych poważnych wyzwań. Po wielu dyskusjach i mniej lub bardziej udanych próbach zdecydowaliśmy się dać graczom jak najwięcej możliwości personalizacji. Bardziej zaawansowani gracze mogą zatem poruszać bohaterem za pomocą myszy i klawiatury oraz korzystać z dowolnie definiowanych skrótów klawiszowych. Do obsługi gry wystarczy jednak sama mysz, więc nawet gracze, którzy nigdy nie grali w gry RPG ani gry akcji nie będą mieli kłopotów z opanowaniem sterowania. Na tegorocznych targach E3 odwiedzający nasze stoisko dziennikarze i developerzy niemal zgodnie twierdzili, że nasza gra ma najlepsze i najbardziej wygodne sterowanie z dotychczasowych gier RPG, więc te dni dyskusji (a czasem kłótni) nie poszły chyba na marne.

Drugim, nie mniej poważnym wyzwaniem było zaprojektowanie wciągającej, dynamicznej walki z myślą o sterowaniu myszą. �Gryzoń� ma w końcu tylko dwa przyciski, a chcieliśmy, by za ich pomocą można było obsłużyć całą interakcję w Wiedźminie. Chief Designer Michał Madej zaproponował wówczas, by Wiedźmin za każdym razem wykonywał sekwencję ataków. Powstało wówczas coś, co nazywamy �rytmem walki�. W momencie, gdy gracz po raz pierwszy kliknie na przeciwnika lewym przyciskiem myszy, Wiedźmin wykona pierwszy atak sekwencji. Następnie gracz musi kliknąć w odpowiednim momencie � na końcu ataku, a Wiedźmin wykona kolejny, silniejszy atak. W ten sposób gracz buduje coś na kształt combo. Pomysł spodobał się wszystkim tak bardzo, że stał się podstawowym elementem systemu walki w grze.

Początkowo Wiedźmin miał zdobywać różne ataki podczas rozwijania postaci, a gracz miał z nich komponować własne sekwencje. Pomysł ten po wielu testach i kolejnych dyskusjach w końcu odrzuciliśmy na rzecz predefiniowanych sekwencji podzielonych na trzy zupełnie różne style walki: Silny, Szybki i Grupowy. Każdy z tych styli jest najbardziej efektywny przeciw różnym typom przeciwników. Styl Silny zadaje największe obrażenia, ale jego ataki są powolne - sprawdza się on najlepiej przy wielkich, opancerzonych, powolnych przeciwnikach. Styl Szybki jest przeciwieństwem Silnego. Ciosy są szybkie, bardzo celne, ale zadają mniej ran, dzięki czemu styl Szybki sprawdza się najlepiej przeciw szybkim i zwinnym, ale mało opancerzonym wrogom. Styl Grupowy natomiast razi wszystkich wokół Wiedźmina, ale zadaje najmniej obrażeń. Jest najlepszy przeciw dużym grupom słabych przeciwników. Gracz może dynamicznie przełączać się między stylami w walce i na tych wyborach opierać swoją taktykę. Zmiana stylów walki, wykupywanie ataków w rozwoju postaci oraz ich modyfikowanie za pomocą 250 zdolności specjalnych jeszcze nam nie wystarczało. Chcieliśmy z walki i sterowania �gryzoniem� wycisnąć wszystko, co tylko możliwe.

Tak powstały dynamicznie rzucane podczas walki zaklęcia - Znaki Wiedźmińskie. Gracz może korzystać z nich w łatwy sposób za pomocą prawego przycisku myszy. Mamy pięć wiedźmińskich Znaków: powalający przeciwników i demolujący otoczenie Aard, podpalający wrogów Igni, ochronną tarczę Quen, telepatyczny Axii oraz magiczną pułapkę Yrden. Każdy z tych Znaków może być modyfikowany na wiele sposobów podczas rozwoju postaci. Połączenie Znaków i walki już dało ciekawy efekt i wiele taktycznych możliwości, jednak w dalszym ciągu chcieliśmy coś do walki dodać.

Wówczas zdecydowaliśmy się na podniesienie realizmu. Zaprojektowaliśmy walkę tak, by Wiedźmin zawsze stał zwrócony twarzą do przeciwnika, z którym walczy. Nie mamy już sytuacji, kiedy bohater odkręca się beztrosko tyłem do przeciwnika czekając, aż ten zada mu cios w plecy. Gracz może w łatwy sposób przełączać się między przeciwnikami, po prostu klikając na nich. W ten sposób uzyskaliśmy wrażenie realizmu niespotykane dotychczas w grach RPG. Dodatkowo w tym samym czasie wpadliśmy na pomysł zwiększenia dynamizmu walk i jednocześnie kontroli nad bohaterem. Dodaliśmy odskoki, które gracz może wykonać klikając podwójnie lewym przyciskiem myszy na ziemi. Pozwala to unikać ciosów potężnych przeciwników, szybko zajmować dogodne pozycje w walce i zachodzić wrogów od tyłu. Ta opcja po raz kolejny zwiększyła wachlarz możliwości taktycznych, w dalszym ciągu jednak czegoś nam brakowało, mimo, że na myszce skończyły się już przyciski.

Następnym krokiem było wprowadzenie ataków wykańczających przeciwników. Zdecydowaliśmy, że powalony lub ogłuszony przeciwnik będzie automatycznie dobijany w bardzo spektakularny sposób. Wystarczy, że gracz kliknie na takim przeciwniku tak, jakby chciał go zaatakować, a Wiedźmin wykona specjalną akcję � zetnie głowę przeciwnika, rozpłata jego brzuch, zmiażdży czaszkę, skręci kark, poderżnie gardło itp. Mamy ponad tuzin spektakularnych akcji wykańczających. Jedne z nich �dedykowane� są specjalnie potworom, inne ludziom. Podczas testów zobaczyliśmy, że ataki wykańczające znacznie wpłynęły na przyjemność płynącą z gry, choć może to wynikać z rzeźnickich zapędów większej części zespołu.

Ciągle chcąc coś dodać, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie ataków specjalnych, po jednym w każdym ze stylów oraz po jednym w każdym Znaku. I tak po przytrzymaniu lewego lub prawego przycisku myszy Wiedźmin wykonuje odpowiednio specjalny atak lub rzuca o wiele potężniejszy Znak. Wiedźmin jest zatem w stanie np. rozbroić przeciwnika, albo ogłuszyć wszystkich wrogów, którzy go otaczają. Przygotowanie takiego specjalnego ataku / Znaku zajmuje jednak nieco czasu, a bohater jest wówczas bezbronny. Każdy z ataków specjalnych powoduje innego rodzaju efekt, co po raz kolejny mnoży wybory taktyczne.

Kolejnym kamieniem milowym w projektowaniu walki była współpraca z mistrzami miecza z polskiej szkoły kaskaderów Stunt Academy: Pawłem Pliszką koordynującym przedsięwzięcie od strony przygotowania choreografii, Maćkiem Kwiatkowskim � dublerem Wiedźmina oraz Pawłem Jabłońskim � dublerem przeciwników. W prace zaangażowani byli również: nasz Head of Art - Adam Badowski oraz Chief Animator Kamil Kozłowski, którzy mieli oko na stronę wizualną walk. Ja natomiast czuwałem nad gameplay�ową stroną projektowanych starć. Razem z chłopakami ze Stunt Academy spędziliśmy naprawdę mnóstwo czasu. Pełen potu i niekiedy krwi trening trwał ponad miesiąc. Krótki filmik z ćwiczeń można było obejrzeć na tegorocznym E3, można go również znaleźć w Internecie, np. na stronie www.thewitcher.com. Chłopaki ze Stunt Academy dali z siebie naprawdę wszystko, łącząc realizm z niesamowitością. Naszym zdaniem wypracowali prawdziwy wiedźmiński styl walki, w którego skład wchodzą elementy Traktatów Średniowiecznych, Aikido i innych wschodnich sztuk walki. Wykorzystaliśmy także olinowanie, tzw. Wire � Fu, by podkreślić, że Wiedźmin potrafi o wiele więcej niż zwykły człowiek. Po przygotowaniu choreografii i ponad 900 godzinach treningów pojechaliśmy do Francji, by nagrać w technice motion-capture łącznie około 200 animacji, które wykorzystujemy w systemie walki. Film z nagrań również dostępny jest w Internecie. Po nagraniu chłopaki z działu graficznego: Kamil Kozłowski, Piotrek Chomiak i Adam Badowski spędzili kolejne dziesiątki godzin na doszlifowaniu każdej animacji. Prace te wciąż trwają, ponieważ chcemy mieć naprawdę wyjątkowe wśród gier RPG animacje walk.

Nie wspomniałem w tym krótkim opisie o ogromnej części systemu walki, jaką jest przygotowanie do starcia. Powiem tylko, że mamy alchemię, w której gracz przygotowuje eliksiry wiedźmińskie, czyli eliksiry inne niż w standardowych grach RPG; mamy modyfikowalne bronie, miecze, na których możemy wykuwać runy; mamy trucizny, którymi smarujemy broń; mamy sojuszników, z którymi współpracujemy szerzej niż w innych grach RPG. Mimo, iż nasz system walki jest już w dużej mierze kompletny i daje naprawdę ogromne możliwości taktyczne, nadal go rozwijamy i implementujemy każdy ciekawy pomysł, który przyjdzie nam do głowy podczas ciągłego wertowania książek Andrzeja Sapkowskiego. W tym właśnie momencie jesteśmy w trakcie szlifowania zaimplementowanego przed targami E3 systemu odbijania strzał mieczem. Wkrótce zabieramy się za kolejne rozszerzenie ataków przeciwników oraz taktyk, jakie wykorzystują w walce. No dobrze, to chyba tyle w tym momencie, czas wracać do pracy.







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bolo20
Gość






PostWysłany: Nie 19:04, 06 Sty 2008    Temat postu:

sa jakes kody do tej gry??
Powrót do góry
...
Gość






PostWysłany: Pią 22:16, 18 Sty 2008    Temat postu: ...

kodów raczej niema są tylko patche:)
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 22:08, 23 Sty 2008    Temat postu:

są tylko trailery
Powrót do góry
vaccine
Gość






PostWysłany: Sob 20:01, 26 Sty 2008    Temat postu:

kody przyjdą jutro w paczce DHL Smile
Powrót do góry
555
Gość






PostWysłany: Pią 14:15, 01 Lut 2008    Temat postu:

kody do wiedzmin ctrl + f1 1.000.000 orenów + dodadkowy miecz
Powrót do góry
FILIPEK
Gość






PostWysłany: Sob 15:28, 02 Lut 2008    Temat postu:

bardzo kubie ryż z kaszą i mleaczkem a wy
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 21:26, 12 Lut 2008    Temat postu:

jeszcze jeszcze jeszcze
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 21:27, 12 Lut 2008    Temat postu:

ja chce kod na wszystkie znaki
Powrót do góry
wsadr
Gość






PostWysłany: Czw 21:36, 14 Lut 2008    Temat postu:

co to za koles na koncu gry (ten co krula atakuje)
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 15:47, 17 Lut 2008    Temat postu:

czy to działa ???
(kody do wiedzmin ctrl + f1 1.000.000 orenów + dodadkowy miecz)
Powrót do góry
Przemek1
Gość






PostWysłany: Nie 15:48, 17 Lut 2008    Temat postu:

czy to działa ???
(kody do wiedzmin ctrl + f1 1.000.000 orenów + dodadkowy miecz) Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Powrót do góry
Przemek1
Gość






PostWysłany: Nie 15:50, 17 Lut 2008    Temat postu:

a np. crtl + f2 to co ????????? Question
Powrót do góry
Bhp
Gość






PostWysłany: Czw 19:57, 21 Lut 2008    Temat postu:

sa jakies kody to tej gry bo jak narazie to nic niemoge znalesc???
Powrót do góry
wojtek121313
Gość






PostWysłany: Sob 13:32, 08 Mar 2008    Temat postu:

F1+5 wszystkie znaki i wszystkie mutageny POLECAM GORĄCO!!!!!!!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kody tipsy porady do gier Strona Główna -> Zapowiedzi nowych gier Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 1 z 15

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin